Renault a lansat in Romania cea de-a patra generatie Clio, cu motorizari de 75 CP si 90 CP, la un pret de pornire de 10.200 euro cu TVA. Cel mai vandut model al francezilor soseste intr-o piata instabila, in care doar clientii persoane juridice mai achizitioneaza masini, acestia reprezentand peste 70% din piata.
“Piata scade din nou foarte puternic, cu circa 20%. Piata auto va incheia anul cu circa 80.000 – 85.000 de unitati autoturisme si vehicule comerciale usoare. Piata de retail este moarta, scaderea este de 40% fata de anul trecut din cauza programului Remat. Au fost doar 45.000 de tichete fata de 120.000 anul trecut, deci nu avem destule tichete”, a precizat Thomas Dubruel, director general Renault Commercial Roumanie.
Managerul francez se asteapta ca anul viitor piata auto romanesca sa nu mai scada.
„In 2013, piata auto va fi stabila sau va creste putin, pentru ca anul acesta flotele sunt la acelasi nivel cu anul trecut, iar vanzarile de vehicule comerciale au crescut un pic, deci daca gasim o posibilitate sa atragem clientii de retail sa cumpere cateva masini, piata ar putea sa creasca anul viitor”, a mai spus Dubruel.
Intrucat clientii Clio sunt peste 70% persoane juridice, majoritatea comenzilor vor fi cu motorul de 90 Cai Putere.
„Preconizam ca intre dCi si TCe de 90 CP se va distribui mixul. Obiectivul nostru cu noul Renault Clio este sa fim in top 5 cele mai vandute modele pe piata romaneasca”, a declarat Dora Pasare, directorul marcii Renault in Romania.
Dupa primele 9 luni, Renault Clio III ocupa locul patru in topul preferintelor romanilor cu 1.830 de unitati vandute. Cele mai vandute culori pentru Clio III au fost gri si rosu, potrivit lui Dora Pasare. Citeste si:Renault lanseaza noul Clio in Romania saptamana viitoareNoile modele Dacia Logan si Sandero, prezente la Salonul Auto de la ParisNoul Renault Clio I