Săptămânalul american Newsweek renunţă la versiunea print, la 80 de ani de la lansarea sa, urmând să se concentreze pe dezvoltarea operaţiunilor sale din mediul digital.
La 80 ani de la lansarea sa în print, săptămânalul american Newsweek va adopta un format exclusiv digital, potrivit unui anunţ făcut joi dimineaţă de Tina Brown, redactor-şef şi fondator al companiei The Newsweek Daily Beast, şi de Baba Shetty, CEO al companiei.
Newsweek va adopta un format exclusiv digital din prima parte a anului 2013. În acest proces de tranziţie, ultima ediţie pe hârtie a săptămânalului va apărea în SUA pe 31 decembrie 2012, informează thedailybeast.com. Între timp, Newsweek îşi va extinde prezenţa pe internet şi în celelalte medii digitale şi îşi va dezvolta parteneriatele la nivel internaţional.
Toate ediţiile internaţionale ale publicaţiei vor fi reunite într-una singură – Newsweek Global, la conţinutul site-ului accesul făcându-se contra cost. Noul site va fi disponibil pe internet şi tablete, iar o parte din conţinut va fi disponibil şi pe site-ul The Daily Beast, parte a aceleiaşi companii The Newsweek Daily Beast.
Site-ul The Daily Beast a fost lansat în urmă cu patru ani. După doi ani, business-ul The Daily Beast a fost unit cu legendara revistă Newsweek – pe care The Washington Post Company a vândut-o, în 2010, miliardarului american Sidney Harman. De atunci, atât The Daily Beast, cât şi Newsweek au continuat să facă un jurnalism distinctiv şi au demonstrat o creştere explozivă a operaţiunilor lor în online, mai spun Tina Brown şi Baba Shetty. Potrivit acestora, The Daily Beast are în prezent peste 15 milioane de vizitatori unici pe lună, cu 70% mai mult faţă de anul trecut, traficul mare fiind generat în fiecare săptămână de conţinutul original preluat din săptămânalul Newsweek.
Totuşi, Tina Brown şi Baba Shetty spun că business-ul compani