Intrarea în producție a noilor modele Sandero, Sandero Stepway și Logan, dar și a motorului H4Bt, în trei cilindri, a necesitat investiții de circa 250 de milioane de euro și o retehnologizare parțială a fabricii. Roboții nu mai sunt doar un deziderat la Mioveni.
Cele două uzine de pe platforma de la Mioveni, cea de vehicule și cea mecanică, au trecut printr-o transformare vizibilă în ultimele luni. Cei care se obișnuiseră ca întreaga activitate să se desfășoare manual pot fi surprinși de mulțimea de roboți care, alături de oameni, asamblează, sudează, lipesc și finisează noile modele Dacia. Conform directorului general Automobile Dacia, Jerome Olive, această transformare a fost realizată cu ajutorul a 250 de milioane de euro, cea mai mare parte investiți pentru noul motor H4Bt care echipează nu doar modelele Dacia, ci și Renault Clio IV, model asamblat la uzina din Bursa, Turcia.
Nou motor la Uzina Mecanică
Cunoscut sub numele comercial Energy TCe 90, noul propulsor al grupului Renault beneficiază de o concepţie inovatoare: trei cilindri, 900 cm3, supraalimentat şi cu bloc fabricat din aluminiu. Piesele integrate în noul propulsor sunt turnate şi uzinate tot în cadrul Uzinei Mecanice și de Șasiuri Dacia (UMCD), iar actuala cadență anuală de 300.000 de unități va urca în 2013 la 450.000 de unităţi pe an. Deși abia a fost prezentat oficial la expoziția auto de la Paris, noul propulsor a fost produs în circa 12.000 de exemplare.
Turnătoria aflată tot în cadrul UMCD produce piese turnate din aliaje de aluminiu pentru cutiile de viteze şi motoarele fabricate la Dacia, dar şi pentru alte uzine Renault din Europa, America de Sud şi Asia. Investiţiile realizate în ultima perioadă în atelierul unde lucrează 600 de persoane au generat creşteri semnificative ale capacităţii de producţie care s-a majorat de la 1.000 de tone în 2001, la 3.600 de tone