Șoferii trebuie să-și pregătească anvelopele. În aproximativ o lună, meteorologii anunță că temperaturile vor scădea sub 7 grade Celsius, iar cei care vor ieși pe șosele cu mașină fără anvelope de iarnă vor fi amendați. Iată care sunt toate informațiile importante pe care trebuie să le știi despre cauciucurile de iarnă.
Când se folosesc cauciucurile de iarnă?
Anvelopele de vară se folosesc la temperaturi de peste 7 grade Celsius, iar cele de iarnă la cele mai mici de 7 grade. Trebuie să aibă marcajul un "fulg de nea" sau M+S. Acestea arată că performaneţele respectivelor anvelope sunt testate şi omologate oficial.
Cum acţionează cauciucul de iarnă pe zăpadă? De ce avem nevoie de el?
Anvelopa nu alunecă pe gheaţă, ci pe apa formată între zăpadă şi cauciuc. Datorită forţei de apăsare apare o degajare de energie, energie care se transformă în căldură, cea care face să se topească gheaţa şi zăpada. Cu cât e mai frig afară, cu atât avem aderenţă mai bună, pentru că se face mai greu stratul de apă. Doi bulgări de zăpadă nu alunecă unul pe celălalt. De aceea există tăieturi lamelare şi curbe pe cauciucul de iarnă. Acolo agaţă zăpada, iar cea din cauciuc cu cea de pe carosabil fac efectul "zăpadă- zăpadă", dând o aderenţă bună.
Ce se întâmplă cu şoferul care produce un accident şi nu are cauciucuri de iarnă?
Potrivit legii, costurile din urma "operaţiunilor de degajare şi de fluidizare a traficului sunt suportate de cel vinovat". Administratorul drumului emite un titlu de despăgubire, reprezentând cheltuielile operaţiunilor efectuate.
Dacă pe un drum înzăpezit sau cu polei se întâmplă un accident din vina mea şi am anvelope de vară ce se întâmplă cu asigurarea?
În cazul în care anvelopele nu au fost alese corespunzător documentaţiei de omologare, societăţile de asigurări vor fi extrem de reticente în a acorda