Segmentul breakurilor înălţate şi cu elemente exterioare tipice pentru SUV-uri a apărut la mijlocul anilor '90 odată cu lansarea lui Volvo XC70 Cross Country, iar de atunci pe acest segment au intrat şi cei de la Audi cu A6 şi mai nou A4 Allroad, dar şi Volkswagen cu Passat Alltrack.
Întrebarea care reiese după enumerarea breakurilor-SUV este "de ce şi-ar cumpăra cineva un astfel de model şi nu direct un SUV?".
În timp ce SUV-ul în România are în primul rând rolul de a fi un status-symbol, în Vest mulţi îl privesc ca un mijloc de transport mai puţin eficient ca un break. Mai mult, nu toată lumea doreşte să parcurgă trasee de off-road cu dificultate peste medie şi implicit nu au nevoie de performanţele unui SUV, iar pentru iarnă sau un drum forestier sau de macadam un break înălţat cu tracţiune integrală îşi face mai bine datoria. Spre exemplu, un alt aspect este cel financiar - pentru ca un Touareg să accelereze până la 100 km/h de pe loc în 7,8 secunde este nevoie de un V6 diesel de 3,0 litri şi 240 CP şi un consum mediu de 7,4 litri/100 km. Un Passat Alltrack accelerează în 8,9 secunde cu doar un 2,0 TDI de 170 CP şi are nevoie în medie de 5,3 litri/100 km. Desigur, Alltrack nu este Touareg, dar diferenţa de preţ este de aproximativ 10.000 de euro între cele două, sumă pe care nu toată lumea este dispusă să o cheltuiască în plus.
Din punctul de vedere al designului, Alltrack dispune de un nou spoiler frontal care îl face mai agresiv şi bandouri laterale discrete care doar amintesc de posibilitatea ieşirii pe offroad. Mai mult, versiunile Alltrack sunt echipate numai cu motoare supraalimentate, diesel sau benzină, fiecare dintre ele având capabilitatea de a tracta o remorcă de 2,2 tone.
Datorită gărzii la sol mărite noul Passat dispune şi de unghiuri de atac şi degajare mai mari, dar departe totuşi de ce "ştie" un Touareg.
La inte