In Elvetia, una din cinci masini vandute este fabricata de Dacia, constructorul auto roman reusind sa depaseasca gigantii Porsche sau Seat.
Potrivit cotidianului Le Temps, inmatricularile Dacia in aceasta tara au ajuns la 6.205 unitati in 2011, iar in primele noua luni ale acestui an ele au depasit 4.000.
In consecinta, marca controlata de grupul francez Renault detine o cota de piata de 1,9%, depasind astfel Seat (1,8%), Mitsubishi (1,7%), Porsche (0,7%) sau Alfa Romeo (0,7%).
Dacia comercializeaza modelele Logan, Sandero si Duster inca din 2006, in Elvetia.
Intr-o piata exigenta si care prefera masinile high-class, succesul constructorului auto roman este oarecum suprinzator. Insa seful SwissAuto, Andreas Burgener, aminteste ca nu este prima data cand automobilele low-cost au prins avant in Elvetia.
"Prima poveste de acest fel a fost sosirea Toyota. De asemenea, seamana destul de mult cu ceea ce a facut Volkswagen cu Skoda. Daca vorbim din nou in zece ani, probabil putem spune acelasi lucru despre masini din China sau India", a afirmat Burgener, reprezentant al asociatiei importatorilor auto.
"Pe langa diferenta de pret, managementul jongleaza bine introducerea de tehnologii noi la Renault si promovarea de tehnologii consacrate la Dacia", a mai spus el.
Grupul francez a deschis la Marly un nou centru, unde una din patru masini este Dacia.
Incepand cu acest an, Dacia are si un model care se adreseaza familiilor, Lodgy, care este insa este putin probabil sa depaseasca Duster, deoarece SUV-ul genereaza 44% din vanzarile Dacia, scrie Le Temps.
In Elvetia, una din cinci masini vandute este fabricata de Dacia, constructorul auto roman reusind sa depaseasca gigantii Porsche sau Seat.
Potrivit cotidianului Le Temps, inmatricularile Dacia in aceasta