Evoluţia pieţei locale de e-commerce, situaţia de pe piaţa de software care ar putea înregistra o scădere în acest an şi modul în care noua tehnologie şi seviciile achiziţionate online vor influenţa viaţa românilor au fost principalele teme dezbătute de directorii executivi ai jucătorilor de top din industriile de IT, online şi telecom în cea de-a doua zi a evenimentului ZF Digital '12 organizat de Ziarul Financiar în parteneriat cu Vodafone, UPC, Intel, Lenovo, Noerr şi Schoenherr.
Piaţa de e-commerce din România nu a înregistrat în acest an ritmul de creştere pe care îl sperau cei mai importanţi jucători din industrie, însă avansul în business-ul acestoraa fost de două cifre la nouă luni .
Antonio Eram, fondatorul şi CEO-ul Netopia mobilPay, unul dintre cei mai importanţi procesatori de plăţi online cu carduri bancare, spune că din punctul de vedere al valorilor piaţa este în creştere, însă problemele sunt pe partea de logistică.
"Nu avem creştere de cinci cifre, pentru că nu mai este cazul. Ce vedem este o abordare mai analitică a e-commerce. Dacă la sfârşitul anului trecut discutam despre zeci de site-uri deschise, acum lumea constată probleme pe logistică", spune Eram.
De asemenea, Cristi Herghelegiu, CEO PayU, spune că la nouă luni valoarea afacerii pe care o conduce a crescut suficient de mult pentru a fi considerată un trend continuu.
Piaţa de e-commerce din România s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani atât ca valoare, cât şi ca număr de jucători. Herghelegiu susţine că în piaţă a început să se observe un proces de consolidare, în care site-urile mari se dezvoltă, iar cele mici dispar.
Comerţul electronic este una dintre cele mai dinamice nişe ale IT-ului, susţin jucătorii din această industrie, care văd un potenţial de dezvoltare pe zona achiziţionării online de servicii.
"Plata online de facturi are