Noul Consiliu de Administraţie (CA) al "Tarom" urmează să prezinte Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), în termen de nouăzeci de zile de la intrarea în funcţie, un raport care să cuprindă strategia de redresare şi eficientizare a companiei, a declarat Dumitru Prunariu, membru în CA şi preşedintele Comitetului Operaţional şi de Siguranţă al operatorului aerian. "Urmează să vedem unde sunt pierderile majore, iar o parte din pierderi sunt cauzate de preţul petrolului şi încărcarea aeronavelor", a precizat domnia sa.
O aeronavă a "Tarom" petrece în aer aproximativ zece ore din douăzeci şi patru, în condiţiile în care numărul optim este de optsprezece, a explicat Dumitru Prunariu. De asemenea, gradul de ocupare a avioanelor companiei este de 61%, acesta trebuind să crească până la 70-80%, potrivit domniei sale.
Noua conducere urmează să analizeze şi contractele pe care "Tarom" le-a încheiat, unele dintre acestea fiind în dezavantajul operatorului aerian, a adăugat Dumitru Prunariu. "Şi < Tarom >, ca şi alte companii de stat, este bine căpuşată. Aici vorbim despre aprovizionarea cu carburant, catering, unde se constată că preţurile pe care le plăteşte compania nu sunt cele mai optime de pe piaţă", a declarat preşedintele Comitetului Operaţional şi de Siguranţă al "Tarom".
Multe dintre firmele cu care operatorul aerian colaborează au încheiat contracte ferme, care se întind pe mai mulţi ani, cu acesta, ceea ce face dificile intervenţiile în cazul acestora, a atras, însă, atenţia domnia sa.
"Tarom" a înregistrat, anul trecut, pierderi în valoare de 260 milioane lei, a arătat Dumitru Prunariu. În perioada 2009 - 2011, compania aeriană a acumulat datorii de 144 milioane de euro.
Consiliul de Administraţie al "Tarom" l-a ales, miercuri, pe Heinrich Vystupil în funcţia de director general executiv al operatorului aerian. Până câ