Cifrele statistice pot fi usor interpretate si manipulate. Daca ne uitam la ce anume, cat anume si unde anume s-a transportat (atat marfuri cat si persoane) in primul trimestru in Romania, avem motive si de optimism, si de pesimism. E ca in bancul acela cu copilul pesimist si cel optimist: trebuie doar sa gasim calutul. Partea plina a paharului este ca pe anumite segmente, transportul a crescut fata de 2011. A crescut cu vreo 2% si viteza medie de deplasare a trenurilor de pilda. Dar a scazut distanta medie de transport. A scazut si numarul vagoanelor incarcate intrate din strainatate, si numarul vagoanelor incarcate... Dar s-o luam de la capat cu cifrele.
In trimestrul I 2012, comparativ cu trimestrul I anul precedent, transportul rutier a inregistrat o crestere atat la numarul de pasageri transportati, cat si la parcursul acestora.
Transportul de pasageri a inregistrat un numar de 486,8 milioane pasageri transportati in transportul public local si 83,5 milioane pasageri in transportul interurban si international.Transportul interurban si international de pasageri In trimestrul I 2012 au fost transportati in total 83,5 milioane pasageri, din care 3,2% au fost inregistrati in transportul international de pasageri.
Transportul rutier de pasageri detine cea mai mare pondere (81,2%), urmat fiind de transportul feroviar (16,3%).Transportul feroviar de pasageri a inregistrat o evolutie negativa atat la numarul de pasageri transportati, cat si la parcursul pasagerilor, comparativ cu trimestrul I 2011 (reducere cu 12,9%, respectiv cu 18,8%).
In graficul de mai sus aveti pe categorii de marfuri, cele mai transportate produse. Dati click pe el pentru marirea imaginii.
Transportul rutier a inregistrat o crestere cu 5,7% in ceea ce priveste numarul pasagerilor transportati, in timp ce parcursul acestora a crescut c