Autobuzele care asigură transportul public în municipiul Suceava vor fi înlocuite în totalitate, cu un nou parc auto, care să deservească nu doar municipiul reședință de județ, ci toate localitățile din asocierea de tip zonă metropolitană.
Şeful municipalităţii sucevene, Ion Lungu, a spus că problema înlocuirii parcului auto al societăţilor de transport public local a abordat-o şi în cadrul Asociaţiei Municipiilor din România, adrese oficiale fiind trimise la Guvern atât din partea AMR, cât şi a mai multor primării, în scopul includerii în strategia Europa 2014 – 2020 a unei axe de finanţare pentru transportul public local.
„Autobuzele din Suceava se pot casa în 2014, ca perioadă de funcţionare de opt ani de zile, dar ele pot fi casate şi acum, pentru că majoritatea au depăşit deja limita de 500.000 de km”, a declarat Ion Lungu, care vrea să realizeze un proiect complex, în baza căruia să fie achiziţionate noi mijloace de transport, de preferinţă electrice, adică ecologice şi economice.
„Avem şanse mai mari să fie promovate astfel de proiecte pe zona metropolitană şi să beneficiem de un proiect integrat, de gestionare şi urmărire în trafic a tuturor mijloacelor de transport public”, a adăugat Lungu, care va convoca în luna decembrie, după alegerile parlamentare, o şedinţă a Consiliului de Administraţie a Zonei Metropolitane.
Autobuzele care asigură transportul public în municipiul Suceava vor fi înlocuite în totalitate, cu un nou parc auto, care să deservească nu doar municipiul reședință de județ, ci toate localitățile din asocierea de tip zonă metropolitană.
Şeful municipalităţii sucevene, Ion Lungu, a spus că problema înlocuirii parcului auto al societăţilor de transport public local a abordat-o şi în cadrul Asociaţiei Municipiilor din România, adrese oficiale fiind trimise la Guvern atât din partea AMR, cât şi a mai multor primării,