Renault nu va pleca din România, nu după ce a investit peste 2,2 miliarde de euro. Afirmaţia îi aparţine lui Jerome Olive, director general Dacia şi Grup Renault România.
Olive susţine că deşi la capitolul infrastructură stăm în continuare prost, uzina de la Mioveni, unde Dacia produce zilnic aproape 1.400 de maşini continuă să fie competitivă. „Pariul” grupului Renault nu este fabrica din Tanger, Maroc, unde costul forţei de muncă este mai mic şi infrastructura permite livrarea facilă a autoturismelor.
Cu toate acestea, dacă uzina din Argeş nu îşi îmbunătăţeşte procesele industriale, criza resimţită la nivelul industriei auto din Europa i-ar putea obliga pe reprezentanţii Renault să aleagă între cele două situri industriale.
De aceea, la Mioveni s-a investit masiv atât în modernizare cât şi într-o serie de adaptări industriale care să permite uzinei să producă cele mai recente modele din gama Dacia, respectiv Dacia Logan, Dacia Sandero şi Dacia Sandero Stepway.
Automobile Dacia a avut anul trecut o cifră de afaceri de 3,1 miliarde de euro şi un profit de 65,5 milioane de euro. Compania a fost în 2011 cel mai mare exportator al României, fiind urmată de Nokia care a decis să închidă în toamna anului trecut fabrica de la Jucu.
La Mioveni se produce noul motor turbo Energy TCe 90
Uzina Vehicule şi Uzina Mecanica şi Şasiuri Dacia se întind pe o suprafaţă de circa 290 de hectare şi asigură locuri de muncă pentru 15.000 de salariaţi, 32% din aceştia fiind femei.
Compusă din patru mari departamente, Presaj, Caroserie, Vopsitorie şi Montaj, Uzina Vehicule Dacia asigură activitatea de producţie a modelelor din gama Dacia: Logan, Sandero, Sandero Stepway, Duster şi Logan MCV cu ajutorul a peste 8.000 de salariaţi.
Cadenţa zilnică a uzinei este de 1.390 de vehicule. Odată cu intrarea în fabricaţie a noilor modele, Logan, Sa