Maestrul Horia Andreescu, dirijor de recunoaştere internaţională, consideră că la 66 de ani se află “în deceniul de viaţă în care se formulează concluziile cele importante”.
„Este perioada în care un artist gândeşte, poate, cu sporită aplecare asupra drumului parcurs. Este perioada în care meditezi asupra raportului dintre idealuri şi realizări. Nu poţi să nu compari realizările cu dorinţele pe care le-ai avut de-a lungul etapelor acestui drum…“, a declarat pentru Agerpres apreciatul maestru al baghetei.
În faţa unui bilanţ, Andreescu îşi aminteşte că un alt proiect important la care s-a angajat cu peste 35 de ani în urmă a fost şi este cel legat de creaţia enesciană.
„Mă refer la creaţia simfonică a lui George Enescu, precum şi la cea a creatorilor români din a doua jumătate a secolului trecut, de asemenea la creaţia actuală. Sunt lucrări intrate în memoria radioului, a televiziunii publice, a unor case de discuri din ţară şi din lume“.
Maestrul Andreescu se declară contrariat de “violenţa evenimentelor cotidiene… de la noi, din lume”. “În plus, în contrast cu lumea atât de bogată, atât de echilibrată, de stenică a marilor clasici, nu pot să nu fiu contrariat, nu pot să nu fiu derutat de violenţa evenimentelor cotidiene… de la noi, din lume. Este un prezent pe care îl trăim, cu sau fără voinţa noastră, este o realitate pe cât de concretă, pe atât de actuală, de palpabilă, un complex spiritual pe care îl retrăieşti când pătrunzi, spre exemplu, în universul muzicii lui Mahler sau Sostakovici”.
Un regret al maestrului Horia Andreescu este acela că nu îşi continuă proiectul înregistrării unei integrale a simfoniilor lui Beethoven la Radio Bucureşti din cauza anulării datele prevăzute pentru concerte şi înregistrări. Dirijorul Horia Andreescu s-a născut la 18 octombrie 1946, la Braşov, unde a absolvit liceul de muzică, la secţia oboi, în 19