Jerome Olive, directorul Dacia, a contrat relatările despre plecarea Renault din România - pe care le consideră delirante - cu anunțul încheierii procesului de rentehnologizare a uzinei din Mioveni - o investiție de 250 de milioane de euro. Noul Sandero, produs deja într-un ritm alert pe platforma de lângă Pitești, Logan 2, dar și motorul turbo TCe 90 sunt pricipalii beneficiari ai acestei inițiative. Dacia Sandero 2
Sursa: C. IONESCU Dacia Sandero 2
Sursa: C. IONESCU Dacia Sandero 2
Sursa: C. IONESCU Dacia Sandero 2
Sursa: C. IONESCU Dacia Sandero 2
Sursa: C. IONESCU
Uzina Dacia de la Mioveni funcționează încă. Chiar dacă relatări alarmiste (delirante, ca să-l cităm pe directorul general Jerome Olive) acreditau recent posibilitatea plecării grupului Renault din România.
Referitor la soarta uzinei Dacia de la Mioveni, lucrurile sunt, de fapt, foarte simple. Aşa cum spunea ieri fără prea multe ocolișuri Jerome Olive, totul ţine de competitivitate. O ai, funcţionezi, O pierzi... ideal ar fi să nu se ajungă acolo.
Deocamdată, cifrele par să fie pe placul francezilor. Care au investit, potrivit lui Olive, numai anul acesta 250 de milioane de euro în retehnologizarea uzinei. Și au demarat producția noului Sandero 2.
Acestea sunt primele imagini cu modelul subcompact, pe linia de asamblare de la Mioveni. Acolo unde se mai produce încă și vechiul Sandero, dar numai până săptămâna viitoare.
Tot pe atunci, pe poarta uzinei ar trebui să iasă zilnic 400 de autoturisme Sandero 2, adică de două ori mai multe ca astăzi, când Dacia ne-a invitat să vizionăm procesul de fabricație.
Poate vă întrebați ce se întâmplă cu noul Logan. Deocamdată, nu mare lucru. Berlina lansată în 2004 va mai fi fabricată până la finele anului.
Dacă schim