Retailerul german Lidl, prezent oficial pe piaţa locală din vara lui 2011, va menţine şi anul viitor ritmul de expansiune pe care l-a impus, respectiv 25-30 de magazine pe an, urmând a se apropia astfel de 200 de unităţi în România. "Menţinem ritmul de expansiune şi în 2013. Vrem să fim prezenţi în toate oraşele din România", spune Georgiana Tugearu, PR manager al Lidl România.
Germanii au în prezent 148 de magazine în România, dintre care 19 deschise de la începului anului. Compania are în plan să mai deschidă noi unităţi până la finalul anului în oraşe precum Iaşi şi Bucureşti. Ţinta anunţată de companie este de 160 de magazine până la finalul anului fiscal 2012-2013, respectiv până la finalul lunii februarie.
Încă de la intrarea pe piaţă Lidl s-a orientat atât spre oraşele mari ale ţării, cât şi spre localităţile cu circa 20.000 de locuitori, precum Motru, Câmpulung Moldovenesc sau Făgăraş. Aceste oraşe sunt ocolite de jucătorii pe suprafaţă mare şi rămân astfel "terenul de bătaie" al discounterilor şi al lanţurilor de supermarketuri.
Încă de la intrarea pe piaţă Lidl s-a uitat însă şi la Bucureşti, cea mai mare şi cea mai importantă piaţă de comerţ din România. Astfel, în prezent germanii au 11 magazine şi până la finalul anului va mai fi deschisă o unitate. "Mergem în cartierele cu un număr mare de locuitori, cu o densitate mare a populaţiei", spune Georgiana Tugearu. Ea explică faptul că deşi până acum germanii au ocolit spaţiile apropiate de "kilometrul zero" al marilor oraşe, pe viitor compania s-ar putea orienta şi către astfel de spaţii.
În România magazinele Lidl au o suprafaţă de vânzare ce variază de la 800 la 1.286 mp. Reprezentanţii companiei germane nu dau date referitoare la investiţia într-un magazin, însă, potrivit estimărilor ZF, aceasta se ridică la circa 1 mil. euro fără teren. "Lidl preferă să cumpere spaţiile pe ca