Andrei Alexandrescu este cercetător la Facebook şi autor al unor materiale care au schimbat definitiv faţa IT-ului. Chiar dacă a fost curtat de Microsoft sau Google, a rămas în ograda reţelei de socializare
Andrei Alexandrescu a decis să îşi urmeze „visul american“ în 1998, după încheierea studiilor la Universitatea Politehnică din Bucureşti. „Am mers cu sacul la pomul lăudat“, zice el, iar alegerea i s-a părut naturală, întrucât Statele Unite oferă un climat economic propice inovaţiilor în IT: „Nu e o întâmplare că firme vechi şi noi, ca Microsoft, Apple, Google sau Facebook, nu au apărut în alte ţări“, adaugă acesta.
Aflat în Statele Unite, Andrei Alexandrescu a scris pe subiecte de IT „două cărţi şi trei optimi“, aşa cum spune el, a terminat masteratul în limbaje de programare, iar pentru doctoratul finalizat la universitatea din Washington a lucrat în inteligenţă artificială. Andrei va reveni în România la începutul lunii noiembrie şi le va vorbi participanţilor How to Web despre inovaţii tehnologice.
„Google? Care Google?“
Înainte să lucreze la Facebook, inginerul român nu ştia multe lucruri despre companie. A aflat, în schimb, de la un prieten care lucrase până nu demult la Google, că mulţi ingineri pleacă de acolo pentru a se muta la Facebook. S-a hotărât să încerce şi el, aşa că a urmat un interviu prin telefon, iar apoi altul la sediul companiei din California: „A fost cel mai greu interviu pe care l-am avut, dar şi cel mai bun job“, îşi aminteşte românul. „Neglijenţă studiată“: aşa ar fi descris sediul Facebook la prima impresie. „Pentru un ochi neinstruit, părea că firma nu se prea îngrijeşte de binele angajaţilor, dar am prins imediat detaliile interesante: monitoare de cea mai bună calitate, scaune ergonomice, libertate în structură şi un haos creativ propice colaborării.“
O zi tipică la Facebook