La scurt timp după ce Ford a anunţat lansarea propulsorului supraalimentat EcoBoost de 1,0 litri în trei cilindri şi pe Fiesta, după B-Max şi Focus, şi Renault a lansat cea de-a patra generaţie a lui Clio cu echivalentul lui EcoBoost al francezilor - TCe 90 - 0,9 litri şi 90 CP.
Pe măsură ce statele europene au impus noi taxe pe emisiile de dioxid de carbon şi capacitatea cilindrică a motoarelor, după optimizarea dieselurilor, acum constructorii se ocupă tot mai mult de propulsoarele pe benzină care devin tot mai mici pe măsură ce tot mai multe beneficiază de tehnologia turbo.
Odată cu lansarea celei de-a patra generaţii a lui Clio, modelul de clasă mică al francezilor dispune pe lângă deja clasicele motorizări diesel de 1,5 litri şi 90 CP şi cel pe benzină de 1,2 litri şi 75 CP, şi de TCe-ul pe benzină supraalimentat de 0,9 litri şi 90 CP, motor care este produs exclusiv la Mioveni, în România.
Motorul dezvoltă 90 CP la 5.250 rpm şi un cuplu motor de 135 Nm la 2.500 rpm, în timp ce consumul mediu este de 4,3 litri/100 km, iar emisiile sunt de 99 de grame de dioxid de carbon per kilometru. Mai mult, cu acest motor preţul unui Clio cu echiparea medie Expression este de 12.400 de euro cu TVA, faţă de 11.500 de euro în cazul motorizării de 1,2 litri. Dar cei ce vor dori dieselul de 1,5 litri şi 90 CP vor trebui să achite 13.100 de euro, adică 700 de euro în plus pe lângă un impozit anual mai mare, dar şi o asigurare obligatorie RCA mai costisioare.
Dar cât de performant se simte noul motor? Spre deosebire de motorul EcoBoost al Ford, noul TCe este mai zgomotos atunci când este turat la peste 3.000 rpm şi aproape la fel de gurmand. Spre exemplu, dacă am face o comparaţie "in house" pe un traseu unde dieselul de 1,5 litri şi 90 CP a consumat în medie aproximativ 4 litri/100 km de motorină, TCe-ul afişa un consum de 7 litri/100 km. @N_P