Sorin Stoicescu, fostul director general al Aviaţiei Civile, spune că situaţia taxiurilor de la aeroportul Henri Coandă (Otopeni) se poate rezolva cu o licitaţie pentru alegerea unei singure companii de taxi, cu tarife accesibile, care să se ocupe de transferul pasagerilor. În prezent, la Otopeni activează mai multe companii de taxi, toate cu tarif de 3,5 lei pe kilometru, faţă de tariful normal de 1,39 lei pe kilometru.
"Practicile internaţionale arată că orice taxi privat poate să aducă la aeroport pasageri, dar numai una singură, cunoscută, care să îndeplinească anumite standarde în ceea ce priveşte confortul general, starea maşinii, personalul şi tarife accesibile, ia pasagerii de la aeroport. Printr-o licitaţie cu criterii bine definite se poate alege o astfel de firmă de taxi", a declarat pentru ZF Sorin Stoicescu, fostul director general al Aviaţiei Civile.
El are o vastă experienţă în industria aviatică, lucrând în perioada 1998-2001 ca director operaţional la aeroportul Henri Coandă şi ulterior în perioada 2001-2005 ca director general al Aviaţiei Civile, potrivit lui.
Expertul în aviaţie precizează că aeroportul Henri Coandă, dat fiind cei 5 milioane de pasageri pe care îi are, poate chiar stabili o prestaţie de tip "door to door" - din uşă în uşă (n. red.), prin care pasagerul să ajungă direct acasă printr-un serviciu accesibil de transfer cu taxiul.
"Aeroportul ar putea asigura servicii door to door, adică aeroportul să plătească din banii pe care îi ia de exemplu de la companiile aeriene pentru ca pasagerul să ajungă direct acasă după ce aterizează. Aeroportul ar putea oferi compensaţii firmei de taxi cu care alege să lucreze din banii pe care îi ia de la companiile aeriene, pentru ca pasagerii să beneficieze de tarife bune de transfer", a spus Sorin Stoicescu. El a mai subliniat că un aeroport care se respectă trebuie să stabile