"Constatam ca apare o noua practica ilegala in randul furnizorilor de servicii postale: nerespectarea obligatiei de a marca trimiterile postale. Acest lucru poate afecta buna functionare a serviciului si, cel mai grav, nu permite destinatarului sa identifice furnizorul care i-a livrat trimiterea si sa adreseze eventuale reclamatii", declarat joi Cristin Popa, director al directiei de monitorizare din cadrul autoritatii de reglementare in comunicatii (ANCOM). Autoritatea spune ca a aplicat amenzi de 42.000 de lei de la inceputul acestui an pentru aceste nereguli, Posta Romana si Posta Atlassib Curier Rapid, din judetul Sibiu, fiind printre cele mai recente cazuri.
"ANCOM a sanctionat furnizorii de servicii de postale Compania Nationala Posta Romana (CNPR) si Posta Atlassib Curier Rapid, din judetul Sibiu, cu amenzi in valoare de 10.000 de lei fiecare, si companiile Barsan Trans, din judetul Alba si Expres Line, din Bucuresti, cu amenzi in valoare de 5.000 de lei fiecare pentru nerespectarea obligatiei de a marca corespunzator trimiterile postale", se arata intr-un comunicat al autoritatii transmis joi catre HotNews.ro.
Conform legislatiei din domeniul serviciilor postale, furnizorii au, printre altele, si obligatia de a inscriptiona in mod lizibil toate trimiterile postale introduse in reteaua lor postala cu denumirea sau marca comerciala a furnizorului, precum si cu data acceptarii trimiterilor postale inregistrate sau data colectarii trimiterilor postale neinregistrate, cu exceptia trimiterilor postale care fac obiectul serviciului de publicitate prin posta francate cu amprente obtinute cu presa de imprimerie sau un alt procedeu de imprimare ori de timbrare. Nerespectarea acestor prevederi poate conduce la aparitia unor confuzii in ceea ce priveste apartenenta trimiterilor postale si poate ingreuna sau periclita circulatia lor corecta.
In