Datorită sarcinilor şi responsabilităţilor pe care le au, elevii care fac parte din Consiliile Elevilor (CE), indiferent de nivel, şcolar, judeţean sau naţional, îşi dezvoltă anumite aptitudini sau competenţe, extrem de necesare vieţii sau chiar şi profesiei pe care o vor urma.
Aptitudini de comunicare
Potrivit regulamentelor de ordine interioară ale şcolilor, şi al Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Unităţilor de învăţământ preuniversitar, reprezentantul Consiliului Elevilor intră ca observator în diferite comisii organizate la nivel de şcoală, respectiv, Consiliul de administraţie, în Comisia de calitate la nivel de unitate şcolară, reprezentându-şi colegii la aceste nivele. “Aceste atribuţii reuşesc, în timp, să le dezvolte elevilor implicaţi în aceste organizaţii anumite aptitudini de comunicare, reuşind să îşi pună în valoare sinele propriu şi îi formează ca oameni maturi, care vor ştii oricând să îşi arate adevărata personalitate şi capacitatea de a fi buni organizatori, de a comunica bine în domeniul ales”, a declarat Adina Pui, inspector şcolar pentru educaţie permanentă.
Uneori, se organizează mai bine decât adulţii
Activitatea elevilor din Consilii presupune şi o comunicare între profesori şi elevi. De multe ori, profesorii recurg la a discuta anumite probleme din şcoală cu elevii din CE, fiindcă, nu de puţine ori, copiii ştiu să se organizeze mai bine decât adulţii şi sunt capabili să rezolve problemele cu o mai mare uşurinţă. “Elevii dau dovadă de seriozitate şi responsabilitate. Fiecare şef din CE din şcoală şi nu numai, îşi ia foarte în serios activitatea, ei devenind, de multe ori, partenerii profesorilor, atât în activităţi cu ONG-uri, în voluntariat, deşi şcoala românească are nişte paşi timizi în a dezvolta şi promova voluntariatul în cadrul elevilor. Prin CE se reuşeşete acest lucru de foarte multe ori”, a declar