Revista Forbes a definitivat lista pe anul 2012 a celor mai puternice branduri din lume, topul complet urmând să fie pubclicat în ediţia tipărită, din 22 octombrie.
Valoarea companiei Apple a crescut în ultimii doi ani. Succesul enorm de care s-a bucurat cu iPad şi iPhone a propulsat-o în fruntea acestei ierarhii.
Brandul Apple rămâne lider în inovație fiind pe placul consumatorilor din întreaga lume. În ultimele 12 luni a avut profituri uriaşe, de 40 miliarde de dolari. Doar Exxon Mobile a avut profituri mai mari, însă valoarea de piaţă a companiei fondate de Steve Jobs este mai mare, fiind estimată la 87,1 miliarde dolari.
Puterea unui brand reprezintă o combinație între valoarea sa financiară și părerea pozitivă a consumatorului și Apple a reușit cu succes să le îmbine, motiv pentru care se află pe primul loc în topul Forbes al celor mai puternice barnduri din lume.
Pe locul al doilea se situează compania Microsoft a cărei valoare de piață se ridică la 54,7 miliarde de dolari. Microsoft cheltuiește anual 1,6 miliarde de dolari pe publicitate, aproape dublu față de Apple.
Coca-Cola se află, de asemenea, pe podium, ocupând locul al treilea cu o valoare de piață de 50.2 miliarde de dolari.
Top 10 al celor mai puternice branduri din lume:
1. Apple
Valoarea brandului: 87,1 miliarde dolari
Locul în percepţia consumatorilor: 11
Valoarea brandului Apple a crescut cu 52% în ultimii doi ani.
2. Microsoft
Valoarea brandului: 54,7 miliarde dolari
Locul în percepţia consumatorilor: 1
3. Coca-Cola
Valoarea brandului: 50,2 miliarde dolari
Locul în percepţia consumatorilor: 29
4. IBM
Valoarea brandului: 48,5 miliarde dolari
Locul în percepţia consumatorilor: 20
5. Google
Valoarea brandului: 37,6 miliarde dolari
Locul în percepţia cons