Ministerul Mediului va inlocui din 2013 taxa de poluare cu un impozit auto anual pe mijloacele de transport, platit in functie de gradul de poluare. Decizia va afecta cel putin 2,3 milioane de romani care detin masini non-euro si care ar fi astfel presati sa le schimbe cu unele noi, situatie de care vor beneficia Dacia si importatorii auto, spun specialistii.
Ceea ce DailyBusiness.ro anticipa inca din 2009, pare sa devina o masura oficiala a autoritatilor. Premierul Victor Ponta a declarat vineri, la deschiderea Salonului Auto Bucuresti, ca sistemul de taxare a proprietarilor de autovehicule va fi modificat, incepand cu anul viitor, prin inlocuirea actualei taxe de prima inmatriculare cu o taxa de mediu, calculata in functie de nivelul de poluare, dar care sa nu fie mai mare decat pretul autoturismului.
Anuntul destul de evaziv facut de Ponta vine sa readuca in prim-plan un proiect de lege din anul 2010, uitat in sertare, ce vizeaza impunerea unui impozit anual auto, platit de toti proprietarii de automobile, camioane, tractoare sau alte vehicule cu motor pe carburanti fosili (benzina, motorina, GPL). Valoarea impozitului va fi calculata in functie de capacitatea cilindrica a masinii si de gradul de poluare.
“Impozitul se va calcula dupa o grila ce va include vechimea masinii, norma de poluare si capacitatea cilindrica. Pornind de la un impozit minim de 56 de lei, platit acum pentru un Logan din 2000, se poate ajunge usor la sume de ordinul miloanelor, daca se va lua in calcul vechimea si norma de poluare”, a explicat anterior, expertul Razvan Marinescu.
Potrivit expertilor, pentru ca un asemenea demers ar fi considerat “sinucigas” in perspectiva alegerilor generale din decembrie, noul impozit va aplicat de noul guvern.
Impozitul auto, bucuria importatorilor
Odata cu introducererea impozitului auto, G