In materialul anterior legat de personalitate, vorbeam despre valori personale puse zilnic la incercare in mediul organizational, sau cu alte cuvinte potrivirea acestora atat la locul de munca, cat si in raport cu echipa si managementul. Dr. Robert Hogan specialist de renume mondial pe probleme de leadership, evaluarea personalitatii si eficienta organizationala sustine faptul ca personalitatea este o realitate palpabila si are un rol important atat in carierele oamenilor, cat si in soarta organizatiilor.
La nivel individual, pe langa valori, este crucial pentru fiecare persoana aflata la acel moment in care isi doreste mai mult de la cariera, sa constientizeze punctele forte dar si ariile de dezvoltare. Mai mult, exista un anumit moment, de cele mai multe ori la mijlocul carierei, cand fiecare simte nevoia de schimbare sau reorientare. O asemenea decizie, ar trebui luata insa pe baza unor evaluari de personalitate. Instrumentele psihometrice ajuta la intelegerea acelor resorturi interioare care in mod firesc ne motiveaza in activitatea de zi cu zi si pun in valoare calitatile native. Fiecare dintre noi are o vocatie, o anumita chemare sau predispozitie pentru o activitate sau profesie. Prea putini insa reusesc sa isi construiasca cariera dezvoltand aceasta abilitate deosebita. Asadar, persoanele interesate de dezvoltare personala, ar fi indicat, inainte de a-si schita planul de pregatire viitor sa inteleaga in profunzime momentul T0, sa auto-costientizeze atat partile bune cat si cele la care au de lucrat.
Cine suntem, comportamentele si valorile noastre determina maniera in care ne desfasuram activitatea si cel mai evident este in cazul managerilor unde stilul de conducere este mai usor de observat. Interesant este insa cat de mult ne dam seama de aceste lucruri. Cat stim despre cum afecteaza comportamentul nostru restul echipei? Suntem constienti