Curtea de Justiţie a Uniunii Europene consideră incorecte practicile agresive ale comercianţilor care îi creează consumatorului falsa impresie că a câştigat deja un premiu, deşi trebuie să suporte un anumit cost pentru a-l primi
În această categorie a condiţiilor impuse de firme intră şi apelul către un anumit număr de telefon, SMS-urile sau cheltuielile pentru mâncare, băuturi şi taxele portuare cerute în cazul câştigării unei croaziere
Situaţiile în care oamenii sunt condiţionaţi să sune la un anumit număr de telefon sau să dea un SMS pentru a putea intra în posesia premiului despre care ştiu că l-au câştigat vor înceta în toate statele Uniunii Europene, în urma deciziei Curţii Europene de Justiţie dată în cauza Purely Creative Ltd şi alţii vs. Office of Fair Trading (Oficiul pentru Comerţ Loial, instituţie abilitată în Regatul Unit să se asigure de respectarea drepturilor consumatorilor).
Potrivit unui comunicat remis ieri presei, Curtea Europeană de Justiţie (CJUE) interzice practicile comerciale incorecte sau înţelătoare prin care cetăţenii sunt înştiinţaţi că au câştigat sau vor câştiga um premiu dacă pentru a intra în posesia lui vor trebui să sune pe cineva sau să trimită un SMS sau orice alte costuri suplimentare, chiar dacă valoarea acestora este infimă în raport cu valoarea premiului şi chiar dacă nu aduce vreun beneficiu comerciantului.
Dreptul Uniunii vizează protejarea intereselor economice ale consumatorilor prin interzicerea practicilor comerciale neloiale ale firmelor faţă de aceştia. Astfel, este interzis ca acestea "să creeze falsa impresie că un consumator a câştigat deja, că va câştiga sau că va câştiga un premiu sau un alt avantaj, dacă întreprinde anumite acţiuni, în condiţiile în care, în fapt, acţiunea pe care ar trebui să o întreprindă pentru a câştiga premiul sau alt avantaj similar este condiţionată de plata