Banca austriacă Schoellerbank, specializată în private banking, ţinteşte câteva zeci de clienţi cu averi lichide de peste un milion de euro ai UniCredit Ţiriac care vor să investească pe pieţele internaţionale, în cadrul unui parteneriat încheiat de cele două bănci.
UniCredit Ţiriac are aproximativ o mie de clienţi de private banking, însă numai o mică parte din aceştia vor putea investi pe pieţele externe prin Schoellerbank, având în vedere că pragul stabilit de austrieci este relativ ridicat. Averea medie a unui client din portofoliul UniCredit este de circa 300.000 de euro, adică de trei ori sub pragul Schoellerbank.
"Targetăm clienţii de top ai UniCredit Ţiriac. Ar fi foarte bine dacă am atrage câteva zeci de clienţi în următorii ani. Noi recomandăm investiţiile pe un orizont de timp de minimum 3-5 ani", a declarat Stephan Maxonus, director private&institutional investors în cadrul Schoellerbank, care administrează active de peste 8 miliarde de euro.
Concurenţa pe nişa clienţilor de private banking s-a încins în ultimii ani, astfel că pe lângă jucătorii tradiţionali locali au început să-şi facă simţită prezenţa tot mai puternic şi băncile cu renume mondial, cum ar fi elveţienii de la UBS sau Credit Suisse.
Şi Gutmann, unul dintre principalii concurenţi ai Schoellerbank pe piaţa din Austria, şi-a deschis în urmă cu doi ani un birou la Bucureşti.
Clienţii UniCredit care decid să investească pe pieţele externe trebuie să îşi deschidă un cont în Austria şi sunt consiliaţi cu privire la strategiile de investiţii direct de către consultanţii Schoellerbank, care ar urma să se deplaseze la Bucureşti pentru întâlniri cu clienţii.
În private banking relaţiile construite între clienţi şi bancherii personali reprezintă un activ valoros.
Piaţa de private banking este estimată la circa 4-5 miliarde de euro, având în vedere depozitele de