"Probabil că nu e o surpiză faptul că fotografia s-a dezvoltat ca mediu tehnologic în era industrială, cînd realitatea a început să dispară. Probabil că tocmai dispariţia realităţii e cea care a declanşat această formă de tehnică. Realitatea a găsit calea de a se muta într-o imagine." (Jean Baudrillard, Photography or The Writing with Light)
"Voia să poată recunoaşte în fotografia sa imaginile pe jumătate amputate şi distorsionate şi, în acelaşi timp, să le resimtă irealitatea în forma unor întîmplătoare umbre de cerneală concomitent cu concreteţea lor de obiecte încărcate cu sens, forţa prin care ele vînează atenţia pentru a evada ulterior." (Italo Calvino, The Adventure of a Photographer)
Mitologia ca fluid al contextelor sociale şi artistice contemporane, problema identității, funcția imaginii fotografice, deconstrucția convențiilor scenice, granița fragilă dintre ceea ce trece drept adevăr și ceea ce este catalogat în mod curent drept minciună sînt doar cîteva din temele recentului spectacol semnat de Wim Vandekeybus, booty Looting, prezentat la Bucureşti în cadrul Explore Dance and Performance Festival 2012. Așa cum afirmă creatorul său, booty Looting (în traducere: a fura ceea ceea ce a fost deja furat) ne prezintă o situație de studio: putem vedea cu ochii noştri cum ceea ce se petrece în scenă este trecut într-o altă formă de existenţă, în imagini fotografice proiectate pe un ecran imens.
Prezenţa în scenă a unui fotograf care documentează ceea ce vedem aduce spectacolului o dimensiune care se situează în zona de tensiune dintre viaţă şi moarte, dintre ceea ce credem că vedem şi ceea ce pare că este. Convenţia este demontată pînă la nivelul atomar, sîntem prezenţi in inima deconstrucţiei, noi, ca spectatori fiind parte din ea.
Spectacolul, creat pentru patru dansatori, o actriţă, un actor, un fotograf şi un muzician care va crea medi