Directorul Dacia Pitesti, Jerome Olive, este exasperat de felul in care arata drumurile din zona uzinei de masini. Si cata dreptate are!
E drept ca anul aceasta au fost reabilitati vreo 5 km din DN73, de la iesirea din Maracineni pana la noul drum care leaga fabrica din Mioveni de soseaua nationala. Reabilitarea a inceput dupa ce grupul Renault a amenintat voalat ca nu exclude parasirea Romaniei in favoarea Marocului, inclusiv din cauza starii infrastructurii.
Dar 5 km, care inca nici macar nu sunt gata, reprezinta o picatura intr-o mare. Daca nu cumva tirurile cu masini Dacia plecate de la Mioveni se vor invarti in cerc pe portiunea refacuta, situatia nu se va schimba substantial. Pentru ca DN 73 este o nenorocire si nu de azi de ieri, ci de ani de zile.
Si, culmea, cea mai teribila portiune este pe raza Pitestiului si a Maracineniului, unde numai norocosii sau marii artisti ai volanului scapa cu masina intreaga din craterele uriase, atat de multe incat eviti unul doar pentru a intra in altul.
Vorbim despre un drum national, chiar European (E574) care face legatura intre Pitesti si Brasov, un drum foarte circulat si pe care s-au intamplat foarte multe accidente din cauza starii carosabilului. Periodic, DN 73 a fost filmat de reporteri pe diferite portiuni, au fost difuzate reportaje, CNADNR a dat explicatii si si-a luat angajamente, dupa cum nu a uitat sa incaseze banii pe rovigneta de la cei care experimentau conditii de off road pe DN73.
Dar blestemul acestui drum nu a fost spulberat. Singura raza de soare a venit in urma enervarii reprezentantilor Renault si este posibil ca tot sub presiunea lor si alte portiuni din DN73 sa ajunga intr-o stare decenta. Altfel, si peste 10 ani am gasi aceleasi gropi, dar mult mai mari si desigur cu multi pui in jur. Asa cum se intampla pe restul drumurilor din Romania car