Exploatată cu succes de filiala Dacia a grupului Renault, strategia Logan se regăseşte în alte domenii industriale. Unul din acestea este cel al maşinilor-unelte: echipamentele low-cost sau economice sunt din ce în ce mai prezente în cataloagele constructorilor. Aceştia caută, astfel, să răspundă cerinţelor actuale ale atelierelor de mecanică care au nevoie de maşini-unelte mai puţin sofisticate, al căror potenţial poate fi exploatat în totalitate şi care consumă minimum posibil.
Reducerea consumurilor de energie şi ale altor resurse răspund unor obiective prioritare pentru responsabilii de ateliere şi anume diminuarea costurilor de investiţie şi de exploatare a maşinilor-unelte pe toată durata «vieţii» lor.
Constructorii de maşini-unelte au receptat acest mesaj, după cum au dovedit-o cele mai recente manifestări europene ale profesiunii: saloanele AMB 2012 de la Stuttgart (Germania) sau BI-Mu de la Milano (Italia).
De altfel, unii fabricanţi pot fi consideraţi adevăraţi pionieri în acest domeniu. Este cazul firmei germane DMG care a lansat de mai mulţi ani o gamă de maşini-unelte low-cost. Denumită Ecoline, această familie de echipamente este fabricată în uzina situată în China pentru a profita de costurile de producţie reduse din această ţară. Maşinile Ecoline afişează astfel preţuri care rezistă oricărei concurenţe. Pentru mai puţin de 100.000 de euro, un atelier se poate echipa cu maşini polivalente şi productive, care, de multe ori, nu au nimic mai prejos decât cele din gama superioară.
Desigur, responsabilii atelierelor de mecanică se întreabă dacă echipamentele economice corespund exigenţelor de fiabilitate şi de precizie indispensabile pentru a asigura prelucrarea în condiţii normale a pieselor. Se impune deci o analiză atentă a caracteristicilor tehnice ale maşinilor pentru a răspunde la această întrebare.
Dotate de un design m