Un model de Aro, M 461, poreclit „Zimbrul carpatin" s-a plimbat sâmbătă pe străzile Clujului, în cadrul unei parade a maşinilo retro. Bijuteria pe patru roţi împlineşte luni 40 de ani şi este aproape la fel de „bătrână" ca şi proprietarul său, inginerul clujean Vasile Petruşel.
La parada maşinilor retro, care a avut loc la Cluj sâmbătă, 20 octombrie, un model de Aro, fabricat în România - după cum scrie şi pe bara din faţă a autovehiculului - , şi-a turat motorul pe străzile din centrul Clujului. Bijuteria pe patru roţi îi aparţine, de câteva luni, clujeanului Vasile Petruşel (43 de ani), inginer de profesie, care este mândru de achiziţia sa.
„Aro M 461 este prima maşină la volanul căreia m-a pus tata. De mult timp îmi doream o astfel de maşină pe care am cumpărat-o, în primăvară, după un an de negocieri, de la un clujean. Maşina are aproape vârsta mea. Luni, 22 octombrie împlineşte 40 de ani", spune Vasile Petruşel. Acest model are certificat de maşină istorică.
De aniversarea maşinii, despre care stăpânul ei spune că se comportă foarte bine la drum, este tare încântat băieţelul său de 5 ani. „Mi-a zis: tati, hai să-i facem tort!", zice amuzat clujeanul, dar şi bucuros că fiul cel mic îi moşteneşte pasiunea pentru maşini. Deocamdată, băiatul ştie tot ce face Bucşă, o maşină - personaj de desent animat.
„Prietenul" Aro care ascultă pe trei continente, în munţi şi pe plajă
Acest model de Aro are în spate o poveste plină de aventuri cum puţini oameni se pot lăuda. Este al patrulea prototip făcut de Uzina Aro de la Muscel, uzină care înainte se numea Întreprinderea mecanică Muscel. Chiar denumirea modelului este o scurtă carte de vizită: M de al Muscel, 4 - al patrulea prototip fabricat, iar 61 - anul începerii proiectării modelului. Aro M 461 a fost produs în perioada 1964-1975 în peste 80.000 de exemplare şi a fost primul model exportat.