Piaţa serviciilor poştale a crescut anul trecut cu 28% din punctul de vedere al traficului total poştal, după trei ani de scădere, potrivit ANCOM. În anul 2011 s-au raportat creşteri atât la nivelul traficului intern (29%), cât şi la nivelul traficului internaţional (15%). În anul 2011 în România au fost procesate 527.276.394 de trimiteri poştale, în creştere cu 28% faţă de anul 2010, ceea ce înseamnă o medie de 27,69 de trimiteri poştale pe cap de locuitor, faţă de 19,26 în anul 2010. Din numărul total de trimiteri procesate în anul 2011, furnizorul de serviciu universal Compania Naţională Poşta Română (CNPR) a prelucrat 79%, ajungând la 418.705.969 de trimiteri, în timp ce furnizorii privaţi au raportat 108.570.425 de trimiteri, realizând o creştere de aproape 30% faţă de anul 2010.
Un procent de 94% din traficul poştal total aferent anului 2011 este reprezentat de trimiterile poştale interne care au înregistrat o creştere de 29% faţă de anul 2010, ajungând la valoarea de 496.366.748 de trimiteri. Atât furnizorii privaţi, cât şi CNPR au raportat creşteri de aproximativ 29% ale traficului intern, dar CNPR a procesat 79% din totalul traficului intern, în timp ce furnizorii privaţi au procesat 21% din acest trafic.
Traficul internaţional a crescut în anul 2011 cu 15%, ajungând la valoarea de 30.909.646 de trimiteri, în condiţiile în care traficul raportat de furnizorii privaţi a înregistrat o creştere cu 50%, în timp ce numărul trimiterilor internaţionale procesate de CNPR a crescut cu numai 8% faţă de anul 2010.
Traficul poştal total este format din traficul trimiterilor din poşta de scrisori (servicii poştale având ca obiect trimiteri de corespondenţă, trimiteri constând în imprimate, pachete mici şi trimiteri de publicitate prin poştă, cu limita maximă de greutate de 2 kg), traficul de colete şi traficul aferent serviciilor Express.
În anu