Dulceaţa şi mierea produse în satul Viscri au fost lansate ieri, la Paris, în cadrul unui festival gastronomic. Dulceaţa produsă la Viscri este considerată cea mai scumpă din România, un borcan costând nu mai puţin de 250 de euro, şi este realizată din fructe de pădure, prezentată în ambalaje premium, fiind învelite cu ţesătură de argint. Produsul va fi însoţit şi de linguriţe speciale, realizate tot din argint.
Lansarea produselor la Paris face parte dintr-un proiect finanţat din fonduri europene, care are ca scop promovarea satului Viscri, alături de Saschiz şi alte localităţi din zona Târnava Mare, proiect susţinut chiar de prinţul Charles al Marii Britanii.
Profitând de vizibilitatea crescută pe care satul Viscri din regiunea Târnava Mare o are printre străini, popularitate dobândită odată cu vizitele de recreere ale Prinţului Charles al Marii Britanii în satul transilvănean, sătenii din Viscri şi meşterii din împrejurimi au demarat un proiect "dulce" şi totodată de lux, gustat deja de Alteţa Sa Regală.
Folosirea unei reţete secrete pentru fabricarea unei dulceţi de fructe şi alegerea mierii de o calitate superioară din Valea Barcăului sunt ingredientele care ar duce la promovarea regiunilor menţionate, a biodiversităţii bogate din zonă dar şi a meşteşugarilor şi produselor din cele două zone.
Vorbim de lux pentru că preţul unui borcan de dulceaţă ar ajunge la circa 250 de euro. Factorii care conduc la acest preţ sunt constituiţi dintr-o reţetă secretă a dulceţei din fructe de pădure, alături de un borcan al cărui design este deosebit, fiind învelit într-o ţesătură de argint la care se adaugă linguriţe realizate din acelaşi metal.
Produsele exclusiviste ar putea aduce mai mulţi turişti străini în zonele vizate, regiuni în care se găsesc case încrise în partimoniul UNESCO.
Brandul sub care se va vinde acest produs este "The A