Un grup de lucru analizează la nivelul ministerelor Finanţelor şi Mediului variantele pentru noul sistem de taxare - taxa de mediu -, care să încurajeze achiziţionarea maşinilor noi şi nepoluante
Pe rolul instanţelor există deja aproximativ 80.000 dosare deschise în 2011-2012. Guvernul este obligat să restituie aproximativ 400 mil. euro
Diferitele forme de taxare au generat nemulţumiri la nivelul Comisiei Europene şi o decizie a Curţii de Justiţie împotriva României
Niciuna dintre variantele taxei de primă înmatriculare (sau de poluare sau de mediu - cum a fost sau s-a propus a fi numită) nu a fost în concordanţă cu directivele Uniunii Europene, motiv pentru care oficialii noştri s-au gândit să mai scoată una. Probabil pentru a evita declanşarea unei noi proceduri de infringement sau, pur şi simplu, de a se eschiva de la returnarea sutelor de milioane de euro către cei care au plătit-o şi o cer înapoi, bazându-se pe decizia Curţii Europene de Justiţie... Întrebarea care apare însă în mod firesc pe buzele tuturor este "cât de legală va fi aceasta?".
Considerată rând pe rând discriminatorie sau că încalcă dreptul la libera circulaţie a mărfurilor în interiorul Uniunii, taxa a fost periodic modificată şi chiar amânată în încercarea de a se găsi "soluţii viabile" de aplicare a acesteia.
Ultimul anunţ îi aparţine premierului Victor Ponta, potrivit căruia sistemul de taxare a proprietarilor de autovehicule va fi modificat începând cu anul viitor, prin înlocuirea actualei taxe de primă înmatriculare cu o taxă de mediu, calculată în funcţie de nivelul de poluare, dar care să nu fie mai mare decât preţul autoturismului. "Din păcate, modul în care a fost reglementată taxa de primă înmatriculare nu a fost o taxă de protecţie a mediului, aşa cum ar fi trebuit, şi a fost construită de fiecare dată greşit, în aşa fel încât am fost sancţionaţi ş