În probabil ultimul său sezon rece ca entitate de producere şi furnizare de agent termic pentru sistemul centralizat de încălzire, CET adoptă una dintre măsurile ce ar fi trebuit aplicate încă de acum 15-20 de ani: facturarea individuală a apartamentelor beneficiare. Una dintre cele mai fireşti măsuri, ce ar fi putut evita colapsul în care a ajuns reţeaua centralizată de agent termic şi, odată cu ea, şi CET SA, dacă ar fi fost aplicată mult mai devreme.
Evident, facturarea individuală va naşte discuţii, vor exista nemulţumiri, comentarii, refuzuri la plată, proteste (chiar îndreptăţite, legate mai ales de punerea la plată a celor debranşaţi deja, dar prin apartamentele cărora trec încă ţevi ale CET). În plus, varianta adoptată de CET are şi o mare hibă, în actualul context: nu există posibilitatea debranşării unui abonat rău-platnic. Şi asta pentru că fizic este imposibil să separi un apartament de restul celor racordate la aceeaşi coloană.
Garantat însă, dacă facturarea individuală s-ar fi aplicat de la bun început, cu totul altfel ar fi stat lucrurile acum, chiar şi fără posibilitatea debranşării unor clienţi cu datorii uriaşe. În primul rând, CET ar fi putut acţiona în instanţă direct şi mult mai rapid familiile rău-platnice, ceea ce asociaţiile nu fac. În al doilea rând, oamenii ar fi achitat mai degrabă factura direct către furnizor, chiar dacă şi cu ceva întârziere, evitând să ajungă la procese, mai ales că SC CET ar fi avut şi ocazia să medieze şi să negocieze direct cu restanţierii un grafic de reeşalonare. În al treilea rând, posibilitatea unor fraude la nivel de şefi de asociaţie ar fi fost eliminată din start.
În plus, oamenii ar fi fost tentaţi mai degrabă să-şi contorizeze apartamentele pentru consumul de energie termică, pentru a şti exact cât consumă şi cât au de plătit, decât să se debranşeze. Facturarea individua