Zvonurile privind intenția bavarezilor de la BMW de a construi o unitate de producție în România au făcut multe minți înfierbântate să viseze la miliarde de euro, mii de angajați și un nou impuls dat industriei auto. Fanz Linner, vicepreședinte BMW a ținut însă să elimine orice speculație pe această temă declarând că grupul german are suficeinte fabrici în Europa și nu are în plan deschiderea uneia noi.
Sosit pentru prima dată în România, într-o vizită de două zile, vicepreședintele BMW AG pentru achiziții, producție și tehnologii destinate bordului și habitaclului vehiculelor, Franz Linner, a discutat cu câțiva jurnaliști români despre posibilitatea ca renumita companie pe care o reprezintă să se implice în industria auto locală sau, măcar, să deschidă calea unei colaborări cu companii românești. Oficialul BMW a explicat că motivul sosirii sale în România este legat doar de o invitație din partea autorităților și a Clubului Economic German din Brașov. „Cred că ideea românilor de a crea așanumite «clustere» dedicate unor industrii anume este foarte interesantă. Am văzut așa ceva în Austria și funcționează. Încercăm să propunem așa ceva și în Statele Unite. Totul ține de colaborarea dintre instituțiile și autoritățile locale, universități, și guvern. Numai dacă acești factori conlucrează bine ideea de cluster are sens”, a declarat Franz Linner.
Conform oficialului BMW, dspre o uzină de producție a grupului său în România nici nu poate fi vorba. Cel puțin nu acum. „Avem unități de producție în Asia, Europa, Africa de Sud și America și, în acest moment, pentru Europa, nu avem nevoie de o extindere a capacitățile de producție existente. Noi scanăm spațiul est-european la fiecare doi ani, însă nu este momentul pentru o nouă fabrică acum. În uzinele pe care le avem pe continent lucrăm în doar două schimburi (n.n. – și nu trei cum ar trebui pentru a lucra l