„Sunt de acord cu uniforma şcolară, nu numai în şcoli ci şi pe stradă, în timpul liber. De ce? Uniforma şcolară cu numere reprezintă un act de identitate, o scrisoare de recomandare, un anumit statut, obligă la un anumit comportament, o onoare şi o mândrie pentru cei ce o poartă. Uniforma şcolară va da o notă de protecţie elevilor de către opinia publică, o notă de nediscriminare, indiferent de posibilităţile financiare ale părinţilor, dispărând astfel handicapul elevilor săraci. Îmi amintesc cu plăcere şapca de elev cu inscripţia LTV (Liceul Tudor Vladimirescu). Aveam o conduită impecabilă, nu vedeai elevi fumând, nu vedeai elevi în cârciumi şi sub influenţa băuturilor alcoolice, nu vedeai elevi înjurându-se pe stradă. Ce era rău în asta? De ce se fuge de uniformă? Cine fuge? Îmi amintesc cu plăcere de mândria cu care purtam uniforma de student de la Institutul de Mine Petroşani. Ca o concluzie finală, uniforma înseamnă ordine şi disciplină. Ştiu că mulţi gorjeni au vizitat Japonia, inclusiv domnul primar Florin Carciumaru cu care am avut câteva schimburi de păreri despre această ţară. Dacă mă refer la şcoală, în Japonia, începând cu cei de la gradiniţă şi continuând cu elevii, toţi poartă în toată ţara aceleaşi uniforme. În Japonia toată lumea foloseşte laptopul, mobilul cu internet, studiază, citeşte, în autobuz, în metrou, în tren, în avion, în restaurant până vine comanda. Nimeni nu-şi pierde timpul. Noi nu ne mai putem schimba, dar putem să corectăm erorile democraţiei şi să formăm din cei mici, din elevi o altă generaţie care va şti să valorifice resursele României. Aş dori să mai trăiesc să văd oraşul lui Brâncuşi pavoazat cu trupurile elevilor îmbrăcate în uniforme şcolare. Aşa să ne ajute Dumnezeu!”Nicu Bercea
„Sunt de acord cu uniforma şcolară, nu numai în şcoli ci şi pe stradă, în timpul liber. De ce? Uniforma şcolară cu numere reprezintă un act