Apple mizează pe vânzările în şcolile americane pentru consolidarea poziţiei de lider pe piaţa tabletelor, marţi urmând să lanseze o versiune mai mică şi mai ieftină a iPad, relatează Bloomberg.
Şcolile din San Diego, de exemplu, au cumpărat în acest an 25.000 de iPad-uri.
"Este vorba de factorul «cool». Elevii sunt super motivaţi", a declarat Julie Garcia, profesor de matematică la o şcoală de gimnaziu.
Pentru şcolile din întreaga ţară atractivitatea tabletelor Apple este dată şi de preţ, nu numai de conţinut, astfel că, în contextul economiilor bugetare, ar putea fi interesate de versiunea mai ieftină a iPad, care va avea un ecran de 7,85 inci în loc de 9,7 inci şi un preţ de 249 de dolari în loc de 499-829 de dolari.
Apple a fost de mult timp lider pe piaţa educaţiei, şcolile fiind interesate de iPad imediat după lansarea tabletei, în 2010, ca o alternativă mai ieftină la laptop-uri.
Pe lângă piaţa educaţiei, directorul general al Apple, Tim Cook, se va folosi de noul iPad pentru a încerca să consolideze avansul companiei faţă de Amazon şi Google şi mai nou să se protejeze şi faţă de concurenţa Microsoft, care va lansa prima sa tabletă.
Firma de cercetare a pieţei NPD DisplaySearch anticipează că piaţa tabletelor va creşte de peste două ori, la 162 miliarde de dolari până în 2017.
Şefii Apple vor încerca la evenimentul de marţi să scoată în evidenţă opţiunile educaţionale oferite de iPad, potrivit unei surse apropiate situaţiei.
Cheltuielile instituţiilor şcolare americane pentru tehnologie informaţională au atins circa 19,7 miliarde de dolari în perioada 2010-2011, conform Centrului pentru Educaţie Digitală.
Orientarea personalului din educaţie către tablete reflectă tendinţa de pe piaţa electronicelor de consum, unde iPad-urile sunt preferate PC-urilor.
"Renunţăm la PC-uri şi laptop-uri. 90% din a