Primăria Municipală a inclus în planul de dezvoltare pe 10 ani al Capitalei o autostradă de mare viteză neîntreruptă, fără semafoare şi fără ambuteiaje ce înconjoară Centrul Capitalei. Astfel, datorită acestei “centuri” a centrului şi a bulevardului suspendat, Primăria speră să rezolve principalele probleme din trafic: ambuteiajele şi lipsa locurilor de parcare.
Prin implementarea acestui proiect de infrastructură, Municipalitatea doreşte să rezolve problemele şoferilor care au drumuri mai lungi prin oraş, fără să mai aglomereze central oraşului.
Spre exemplu, cineva care vrea să ajungă din cartierul Dristor în cartierul Militari va circula pe ruta Şoseaua Mihai Bravu - Ştefan cel Mare - Bulevardul Iancu de Hunedoara, Nicolae Titulescu, Pasajul Basarab (Orhideelor), o rută mai lungă dar mai rapidă decât străbaterea centrului oraşului, pe la Piaţa Universităţii sau Piaţa Unirii.
"Pe inelul principal vor exista minim două benzi pe sens, în regim de prioritate totală (fără semafoare, treceri de pietoni sau pierderi de prioritate). Este un proiect pe termen mediu, cu termen de finalitate în 2025", a declarat Ion Dedu, directorul direcţiei Transporturi din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, pentru site-ul de ştiri B365.ro.
Potrivit planului, inelul principal ar urma să cuprindă în circuitul de mare viteză Bulevardul Iancu de Hunedoara, Şos. Ştefan cel Mare, Şoseaua Mihai Bravu, Calea Văcăreştilor, Strada Niţu Vasile (sau Strada Viilor), Strada Progresului, Şoseaua Orhideelor, B-dul Nicolae Titulescu, Piaţa Victoriei. Potrivit lui Dedu, "Viteza maximă pe acest inel nu va depasi 50 km/h, însă, prin creşterea fluenţei traficului, va creşte viteza medie de deplasare şi capacitatea oferită", potrivit lui Ion Dedu.
Viitorul inel delimitează în acest moment zona centrală a Capitalei de cartierele rezidenţiale. Acest traseu are un diametru de ci