Londra ar putea rămâne fără unul din simbolurile sale: tradiţionalele taxiurile negre cu aspect retro care circulă pe strazile capitalei britanice din 1948. Firma care produce celebrele autovehicule înregistrează, de mai mulţi ani, pierderi de zeci de milioane de lire sterline şi se pare că nimic nu o mai poate salva de la faliment.
Taxiurile negre circulă pe străzile Londrei din 1948 şi au devenit un element caracteristic al oraşului. Uzina produce, în fiecare an, sute de noi vehicule, dar înfăţişarea lor a rămas, în linii mari, neschimbată. Chiar şi şoferii care le conduc sunt convinşi că taxiurile negre sunt, de fapt, mult mai bătrâne.
Numai că venerabilele taxiuri negre ar putea rămâne, în curând, piese de muzeu. Totul a început când firma producătoare a trebuit să accepte concurenţa altor mărci, germane sau japoneze, care au cucerit tot mai multe procente din piaţă. Din 2007, firma nu a mai înregistrat profituri iar luna trecută a raportat pierderi de peste patru milioane de lire sterline.
La aceasta s-au adăugat probleme tehnice care au dus la oprirea totală a vânzărilor şi rechemarea câtorva sute de taxiuri în ateliere. Firma britanică are, acum, ca acţionar principal, o companie chineză, dar aceasta nu-i poate oferi zecile de milioane de lire necesare pentru a supravieţui.
Pe lângă tradiţie, sunt în joc şi câteva sute de locuri de muncă. Aşa că sindicatele au cerut guvernului să salveze situaţia, dar este mai probabil că taxiurile negre din Londra vor deveni, şi ele, victimele crizei.
Londra ar putea rămâne fără unul din simbolurile sale: tradiţionalele taxiurile negre cu aspect retro care circulă pe strazile capitalei britanice din 1948. Firma care produce celebrele autovehicule înregistrează, de mai mulţi ani, pierderi de zeci de milioane de lire sterline şi se pare că nimic nu o mai poate sal