Constructorul explică de ce a fost necesară suplimentarea fondurilor pentru execuţia lucrărilor.
Procedurile greoaie de expropriere şi necesitatea devierii Someşului pentru continuarea lucrărilor nu sunt singurele cauze ale schimbării planurile iniţiale pentru construcţia noii piste a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca. Dacă cele două elemente enumerate anterior au infuenţat în special termenul de finalizare, amânând cu mai bine de un an data vehiculată iniţial, calitatea proastă a terenului pe care urma să se construiască pista a determinat majorarea costurilor de execuţie cu 20%, potrivit lui Ioan Bene, proprietarul societăţii Napoca Construcţii, companie care face parte din consorţiul care a câştigat lucrările la prima parte a pistei.
„Suplimentarea de fonduri este o chestiune inexactă. La momentul când s-a făcut această licitaţie ni s-au dat studiile geo ca fiind de o anumită portanţă, însă, în realitate când s-a intrat pe excavarea propriu-zisă, am intrat şi patru metri adâncime de la punctual 0, de unde ar fi trebuit sa începem potrivit licitaţiei din cauza mâlului ascuns pe terenul fostei albii a Someşului. Acesta ar fi determinat afundarea pistei aşa că suplimentarea a venit pentru scoate pământului care era infestat, pentru drenarea terenului şi realizarea unui blocaj de piatră pentru consolidare. Existau şi soluţii mai costisitoare. Plantarea pistei cu piloţi pentru a susţine lucrarea ar fi costat 18 milioane de euro”, a explicat Bene.
„Noi nu am schimbat nici măcar un leu la preţurile pe care le-am licitat, trebuia să începem de la nivelul 0, dar noi am excavat şi la 4 metri adâncime, pentru a îmbunătăţii capacitatea portantă a zonei. Altfel, pista nu s-ar fi putut realiza. Din păcate nu am avut un avantaj la capitolul teren, dar nu era altă variantă la cele 200 de hectare de teren în Cluj”, adaugă omul de afaceri clujean.
@N