Cresterea reputatiei si a vizibilitatii unei companii sunt principalele obiective ale campaniilor din social media, dar 22% dintre companii nu au o strategie pe social media, se arata in studiului Pulse despre tendintele din industria comunicarii, realizat de Grayling.
La cea de a doua editie a studiului Pulse au luat parte peste 1.100 de experti in comunicare din toata lumea. Studiul este implementat trimestrial si are ca obiectiv identificarea principalelor tendinte in industria comunicarii la nivel global, regional si local.
22% dintre participanti recunosc ca organizatiile lor nu au adoptat pana in prezent o strategie de comunicare pentru social media. Dintre companiile care au folosit social media in campaniile lor, doar 39% au avut o strategie integrata de comunicare.
In acelasi timp, numai 23% dintre cei care ocupa functia de CEO se implica personal in promovarea companiei folosind social media – prin intermediul unui blog, folosind Twitter sau o alta platforma de comunicare - in timp ce 44% dintre acestia nu se implica deloc.
Printre cele mai frecvente obiective ale strategiilor de comunicare in social media se numara "cresterea reputatiei" (21,4%) si "cresterea vizibilitatii” (22,1%). "Cresterea vanzarilor” a fost mentionata ca principal obiectiv de doar 11% dintre respondenti, in timp ce 10 % dintre acestia urmaresc "imbunatatirea relatiilor cu clientii".
Companiile din tehnologie, media si telecomunicatii ocupa primul loc in ceea ce priveste utilizarea social media, 83% dintre acestea avand o strategie specifica, fata de numai 60% dintre companiile din sectoarele transport, auto si logistica, si 68% din retail si consumer.
De asemenea, rezultatele studiului au indicat ca 78% dintre companiile din Europa de Vest au o strategie pe social media, fata de numai 61,3% dintre companii