Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie pe piaţa de publicitate (consultanţă şi strategie, planificare, dezvoltare şi cumpărare de media), după ce mai multe firme de pe această piaţă s-au constituit într-o organizaţie al cărei scop ar fi eliminarea concurenţei la licitaţiile pentru atribuirea conturilor de publicitate ale clienţilor din România, după cum se arată într-un comunicat al Consiliului Concurenţei.
Consiliul a primit în urmă cu trei săptămâni o sesizare în această privinţă, în urma căreia a declanşat ancheta.
Clubul de Media, vizat de investigaţie ?
Potrivit HotNews, vizat ar fi Clubul de Media, o organizaţie înfiinţată recent şi formată din zece agenţii de media din România, care are ca scop dezvoltarea unui Cod de Etică şi a unui Ghid de Reguli de organizare a unei licitaţii, cu criterii de selecţie a câştigătorilor, potrivit Pagina de Media.
Clubul de Media este compus din agenţiile Brand Programming Network şi Initiative (membre ale grupului Lowe), MEC Romania, MediaCom, Mindshare, Optimedia, Starcom MediaVest Group, United Media, Universal McCann, Zenith Romania.
Contactat de RL, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, a declarat că nu ”este vorba despre Clubul de Media”, ci este o investigaţie care vizează mai mulţi agenţi economici de pe piaţa media.
Chiriţoiu a adăugat că este în curs o investigaţie în cadrul căreia au fost deja verificate 13 sedii ale mai multor firme media.
Totodată, acesta a explicat că investigaţia poate dura între 1-2 ani. Dacă se va dovedi că firmele verificate duc o politică neloială privind concurenţa, acestea riscă amenzi de câteva sute de milioane de euro.
Cel mai recent exemplu este cel al companiilor Procter & Gamble şi Unilever, care au primit o amendă totală de 315.2 milioane euro pentru formarea unui cartel împreună cu Henkel pe piaţa detergenţilor