Se va transforma TAROM dintr-o companie cu pierderi foarte mari într-una profitabilă? Sarcina aparține noului management privat, care trebuie să prezinte în 90 de zile un plan de relansare
TAROM are un nou șef: austriacul Heinrich Vystoupil, fostul manager pentru România al Austrian Airlines, așa cum se zvonea încă din clipa în care Ovidiu Silaghi, ministrul transporturilor, i-a prezentat pe cei „șapte privați“ selectați să facă parte din Consiliul de Administrație al companiei. De acum, noua conducere are la dispoziție trei luni pentru a prezenta un set de măsuri care să eficientizeze compania. „Ședința la care am participat a fost extrem interesantă, liniștită, previzibilă și rapidă, în consens cu idei din dreapta și din stânga, ceea ce scoate în evidență valoarea celor care fac parte din consiliu. Fiecare a venit cu idei bune din diverse industrii“, a punctat Dan Pascariu, ales în funcția de președinte al Consiliului de Administrație.
Ca o paranteză, Pascariu, care a fost administrator la 14 companii private, în ultimii 22 de ani, spune că acest proiect este pentru el mai mult o provocare, dublată de curiozitatea de a fi părtaș la un nou proces, fără să aibă legătură cu remunerația. Acum, obiectivul noii conduceri este aducerea TAROM pe profit. „Să facă bani. Se știe că are cheltuieli foarte mari. Încă nu am avut oportunitatea să parcurgem cifrele, să vedem cu cine sunt încheiate contractele de furnizare. Avem la dispoziţie 90 de zile să facem un plan. Eu chiar cred în succesul acestei companii“, mai spune Pascariu.
Compania națională de transport aerian a înregistrat pierderi de aproape 59 milioane de lei, anul trecut, în timp ce datoriile, în ultimii doi ani, depășesc 150 milioane de euro. Potrivit proiectului de buget, pentru 2012 TAROM estimează o pierdere de 43,4 milioane de euro, care ar urma să scadă la 28,4 milioan