National Geographic a reuşit performanţa de a realiza un documentar în cea mai securizată şi modernă aeronavă a momentului, Air Force One, avionul prezidenţial şi totodată "perla" flotei aeriene a Statelor Unite ale Americii, scrie Business Insider.
Chiar şi aşa, momentul 11 septembrie 2001, atunci când preşedintele George W. Bush nu a reuşit să se adreseze naţiunii americane, deoarece nava nu dispunea de tehnologia necesară pentru acest tip de comunicare, a reprezentat momentul în care inginerii Grupului de Transport Aerian Prezidenţial au realizat că avionul are puncte slabe. Tot atunci, Air Force One a fost ca un buncăr pentru şeful statului american, potrivit membrilor echipajului, care spun că, deşi atacul a fost lansat din aer, cele mai multe pericole, pentru preşedinte ar fi fost la sol. În aceeaşi zi, pentru prima dată în istorie, aeronava a fost escortată de trei avioane de luptă F-16, până la aterizare.
nationalgeographic.com
Următoarea misiune de anvergură şi top secretă a Air Force One a avut loc în 2003, când Bush a părăsit America în mare secret, pentru a sărbători Ziua Recunoştinţei alături de militarii americani detaşaţi în Bagdad.
În documentarul intitulat "La bordul Air Force One" se mai regăsesc imagini rare din interiorul avionulu,i dar şi din hangarul aeronavei de la baza Andrews Air Force, unde tot timpul stă pregătit un avion geamăn, care să poată pleca oricând primul suferă cea mai mică defecţiune.
nationalgeographic.com
Fotografiile în premieră surprind "mansarda" avionului, care se găseşte deasupra compartimentelor pentru călători şi care cuprinde staţii radio ascunse, antene de înaltă frecvenţă, precum şi senzori care pot detecta eventualele atacuri. La bord, există săli de conferinţe, telefoane albe neclasificate şi altele, de culoare maro, securizate. În cabina de pilotaj, în plus faţă