Hotărâre importantă pentru pasagerii curselor aeriene din Europa: când zborul are o întârziere de trei ore sau mai mult, pasagerii trebuie despăgubiţi. Este ceea ce a decis marţi Curtea Europeană de Justiţie.
Când întârzierea la destinaţia finală este de trei ore sau peste, pasagerii pot solicita companiei aeriene o compensaţie fixă. Ea poate fi între 250 şi 600 de euro. Nu poate fi însă solicitată, dacă întârzierea este cauzată de împrejurări care nu ţin de compania aeriană, a confirmat printr-un comunicat, Curtea Europeană de Justiţie.
Curtea de la Luxemburg aminteşte că principiul egalităţii de tratament impune ca pasagerii zborurilor întârziate să fie consideraţi ca fiind într-o situaţie comparabilă cu pasagerii zborurilor anulate "în ultimul minut" atunci când vine vorba de compensaţie. Explicaţia este că aceşti pasageri suportă o neplăcere similară, adică pierd timp.
Or, Uniunea Europeană a decis deja că pasagerii zborurilor anulate au dreptul la o compensaţie, în cazul în care pierderea de timp suportată este egală sau mai mare de trei ore. Prin urmare şi cei ale căror zboruri au fost întârziate, chiar dacă nu anulate, au acelaşi drept.
Instanţa europeană a trebuit să confirme şi să detalieze legislaţia în urma a două litigii importante. Primul s-a petrecut în Germania, unde un tribunal din Koln a fost sesizat în legătură cu un litigiu între câţiva pasageri şi compania aeriană Lufthansa, cu privire la întârzierea zborului lor cu mai mult de 24 de ore faţă de orarul prevăzut iniţial.
În a doua cauză, TUI Travel, British Airways, easyJet Airline, precum şi International Air Transport Association (asociaţie internaţională de transport aerian-IATA) au sesizat instanţa din Marea Britanie. Plângerea a fost formulată după ce autoritatea de aviaţie civilă a confirmat că au obligaţia de a despăgubi pasagerii zborurilor întârziate. Co