Piata de laptop-uri din Europa Centrala si de Est a scazut cu circa 5-6% in perioada iulie-septembrie insa Romania “este inca pe val de crestere”, desi mai redusa decat in anii precedenti. Astfel, in 2012, piata de laptop-uri va inregistra o evolutie de circa 7%, pana la 500.000 de unitati.
In aceasta suma nu sunt incluse livrarile de tablete.
Pretul mediu al unui laptop este in prezent de circa 2000 de lei. “Sony Vaio isi propune pentru acest an 5% din piata, ca volum, si circa 8% ca valoare, avand in vedere pretul mai ridicat al notebook-urilor Vaio”, a subliniat Mircea Stoicescu, trade marketing manager al Sony Romania.
Anul trecut, Sony Vaio a acoperit circa 4,2% din piata de laptop-urilor, conform propriilor estimari.
Compania va lansa la inceputul lunii noiembrie pe piata locala al doilea ultrabook propriu, Duo 11, cu ecran tactil si functie pentru scriere de mana. Citeste si:Sony incheie un parteneriat cu Despec si vrea o crestere de 20% a vanzarilorSony mizeaza pe o crestere de 25% a vanzarilor de laptopuri VaioPROFIL IT: Mircea Stoicescu, Sony Vaio: Internetul reprezinta o sursa inestimabila de informatie, dar e plin de capcane la tot pasul
Avand un pret de circa 6.000 de lei, ultrabook-ul are ecran tactil Full HD de 11,6 inci, sistem de operare Windows 8, procesor Intel Core i5 si 4 Gb DDR3 SDRAM. Laptop-ul se poate transforma, printr-o miscare "slide", in tableta.
“Din modelul anterior de Ultrabook, lansat in urma cu cateva luni, am vandut cateva sute de bucati”, a mai spus Stoicescu.
Compania va mai lansa la finalul lunii curente/inceputul lunii noiembrie inca 22 de modele de laptop-uri din patru serii diferite.
Anterior, seful Lenovo, concurent cu Sony Vaio pe piata locala, declara ca piata de calculatoare va stagna anul acesta la circa 700-750.000 de unitati. In acestea sunt incluse insa si PC-