Contractele între furnizorii de servicii de comunicaţii şi abonaţi vor putea fi încheiate şi pe maximum un an, iar durata maximă a contractelor nu va mai depăşi doi ani, se arată în Ghidul privind încheierea şi conţinutul minim al contractelor ce au ca obiect furnizarea de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului, publicat, marţi, de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).
Astfel, potrivit noului cadru legal, durata maximă iniţială a contractelor încheiate cu utilizatorii persoane fizice nu mai poate depăşi 24 de luni. În acelaşi timp, furnizorii au obligaţia de a le oferi consumatorilor şi posibilitatea de a beneficia de servicii pentru o durată contractuală de cel mult un an, astfel încât aceştia să poată alege oferta care se potriveşte cel mai bine nevoilor lor.
Arbitrul pieţei de comunicaţii îşi rezervă dreptul de a sancţiona furnizorii de servicii de comunicaţii electronice destinate publicului pentru nerespectarea duratei maxime iniţiale a contractelor, precum şi pentru neincluderea în contracte a clauzelor minime obligatorii. Totodată, în cazul în care persoanele juridice doresc să beneficieze de servicii de comunicaţii electronice în condiţiile oferite persoanelor fizice, furnizorii au obligaţia de a da curs acestei solicitări.
În acelaşi timp, ANCOM atrage atenţia asupra faptului că furnizorii au dreptul să modifice în mod unilateral anumite clauze din contract (servicii oferite, tarife, mod de taxare etc.) cu condiţia de a-i informa pe abonaţi cu privire la aceste modificări, cu cel puţin 30 de zile înainte de producerea acestora, interval în care abonatul poate renunţa la contract fără a plăti despăgubiri în cazul în care nu este de acord cu modificările impuse de către furnizor.
Ghidul privind încheierea şi conţinutul minim al contractelor ce au ca obiect furnizarea de serv