Piaţa românească de laptopuri va creşte anul acesta cu 7%, la circa 500.000 de unităţi, în pofida declinului pe care îl traversează în prezent celelalte ţări din regiune, conform estimărilor anunţate de Sony.
"Estimăm că anul acesta se vor vinde 500.000 de laptopuri în România, din care Sony va deţine o cotă de piaţă de 5%", a declarat Mircea Stoicescu, trade marketing manager al Sony România. Divizia locală a grupului nipon a încheiat anul 2011 cu o cotă de piaţă de 4,2% pe laptopuri.
Preţul mediu al unui model vândut anul acesta în România de producătorii de PC-uri este de circa 2.000 de lei, nivel care plasează vânzările totale la un miliard de lei (aproximativ 225 mil. euro), cu 8% peste valoarea din 2011, estimează Stoicescu.
Sony concurează pe segmentul laptopurilor cu producători ca HP, Acer, Lenovo sau Toshiba, însă produsele companiei nipone se plasează pe un interval de preţ mai ridicat. "Cel mai ieftin laptop al nostru este peste media pieţei, dar concurăm şi pe alt palier calitativ", a menţionat Mircea Stoicescu.
Cel mai mare jucător de pe piaţa locală de laptopuri este Acer.
La nivel regional, în cele 15 state în care activează Sony ECE, piaţa a consemnat un declin de 5-6% în trimestrul al treilea, în condiţiile în care consumatorii migrează spre alte dispozitive mobile, cum sunt tabletele PC, afirmă Yoshiyuki Fujioka, senior manager în cadrul diviziei din Europa Centrală şi de Est a Sony.
"Sony a crescut cu 15% în volum în acest interval, dar pieţele mari din regiune sunt afectate de criza economică şi de o canibalizare spre tablete şi smartphone-uri. În România, spre deosebire de trendul din regiune, aceste efecte nu au influenţat piaţa în asemenea măsură", afirmă oficialul nipon.
România este pe locul 4 în cele 15 ţări din regiune unde activează Sony ECE, o piaţă unde se