Săptămâna trecută s-au făcut mai multe controale inopinate, în urma cărora au fost ridicate documente de la sediile mai multor firme
Consiliul Concurenţei a declanşat o investigaţie pe piaţa comercializării serviciilor de media (consultanţă şi strategie, planificare, dezvoltare şi cumpărare de media), verificările fiind demarate în urma unei sesizări potrivit căreia mai multe companii care s-ar fi asociat într-un grup ar putea face schimb de informaţii în vederea eliminării concurenţei din piaţă.
"Investigaţia se referă la o posibilă înţelegere între companiile active pe această piaţă, în vederea eliminării concurenţei la licitaţiile pentru atribuirea conturilor de publicitate ale clienţilor din România (companii multinaţionale)", a comunicat ieri Consiliul Concurenţei.
Surse din domeniu au declarat că ar fi vorba despre zece agenţii de media care s-au constituit în "Clubul de media", propunându-şi, printre altele, să dezvolte un Cod de Etică şi un Ghid de reguli de organizare a unei licitaţii, cu criterii de selecţie a câştigătorilor.
"Nu este nicio problemă că aceste companii s-au asociat într-un club, ci cazul în care ar face schimb de informaţii în vederea eliminării concurenţei", au declarat sursele citate, precizând că sesizarea ar fi fost făcută în urmă cu câteva săptămâni.
"Săptămâna trecută s-au făcut mai multe controale inopinate, în urma cărora au fost ridicate documente de la sediile mai multor firme. Ancheta este abia la început", au mai spus sursele.
Legea Concurenţei interzice orice înţelegeri exprese sau tacite între agenţii economici ori asociaţiile de agenţi economici, care au ca obiect sau au ca efect denaturarea concurenţei.
"Companiile care cooperează cu autoritatea de concurenţă, în cadrul programului de clemenţă, pot obţine imunitate la amendă sau reduceri substanţiale ale amenzilor", a informat ie