An de an, în infrastructura feroviară se investesc sute de milioane de euro, dar trenurile vin cu întârzieri din ce în ce mai mari. Cu toate acestea, nimeni nu le spune călătorilor care sunt cauzele reale ale întârzierilor.
De zeci de ani, românii aşteaptă, în gări, trenuri care vin cu întârzieri ce nu de puţine ori sunt de ordinul orelor. Primesc mereu aceeaşi explicaţie: infrastructura învechită. O infrastructură care an de an înghite sute de milioane de euro pentru lucrări de modernizare. Nimeni nu le spune călătorilor care sunt şi celelalte motive, ascunse, pentru întârzierile trenurilor. „Adevărul" face azi o radiografie a acestui colos - CFR, care odată era considerat „a doua armată a ţării", şi arată principalele motive pentru care a devenit una dintre instituţiile cele mai lipsite de credibilitate.
CORUPŢIA
Compania Naţională CFR a fost mereu o vacă de muls pentru „băieţii deştepţi". Campion a fost celebrul Mihai Necolaiciuc. Fostul director general, administrator şi ordonator de credite la CN „CFR", este judecat pentru trei infracţiuni de abuz în serviciu contra intereselor publice în formă calificată şi continuată şi pentru infracţiunea de utilizare a subvenţiilor în alte scopuri decât cele pentru care au fost acordate.
Alături de acesta, mai sunt judecaţi fostul director al Direcţiei comerciale din CFR, Gabriel Mihail Misir, şi fostul director al Direcţiei economice din CFR, Viorica Olăeru, ambii pentru complicitate la abuz în serviciu contra intereselor publice în formă calificată şi continuată. Procurorii arată în rechizitoriul trimis judecătorilor că, în perioada 17 iulie 2000 - 21 octombrie 2003, Mihai Necolaiciuc împreună cu cei doi complici ar fi traficat resursele financiare şi activele companiei în folosul unor societăţi comerciale private, în dauna patrimoniului companiei şi a resurselor acesteia. Prejudiciul: 34 de milioane