Ieri, a avut loc la Teatrul Naţional din Craiova (TNC) „Marin Sorescu“ ultima parte a evenimentului intitulat „Bursa comunitară de afaceri sociale Heineken“, eveniment finanţat de programul „Heineken pentru comunităţi“ şi organizat în parteneriat de Fundaţia pentru Dezvoltarea Economiei Sociale (FDES), Centrul de Resurse pentru Organizaţiile Nonprofit din Oltenia (CRONO) şi Primăria Craiova, cu aportul Camerei de Comerţ şi Industrie (CCI) Dolj. Organizatorii aveau programată o întâlnire între reprezentanţii celor 12 ONG-uri participante şi cei ai firmelor craiovene.
Din păcate, ideea originală a întreprinzătorilor din economia socială nu a avut corespondent în mediul de afaceri local. Firmele nu au fost interesate, cu toate că pot beneficia aproape gratuit de imagine.
„Nu au venit nici reprezentanţii firmelor cu care am vorbit la un semniar de informare, desfăşurat înaintea evenimentului. Este păcat, pentru că aveau acum şansa să aleagă dintre 12 idei de afaceri. Ei au plecat de la ideea preconcepută că ONG-urile vor bani. Nu vor bani, ci prezintă afaceri în care se poate investi. În Occident, companiile preferă să investească bani în afacerile sociale decât în cele speculative, adică în economia reală“, a precizat Nicolae Cuţă, reprezentantul CRONOS.
12 idei de afaceri propuse de ONG-uri au fost selectate de organizatori pentru a fi prezentate în cadrul acestui eveniment. Este vorba de afaceri sociale care utilizează în general munca persoanelor care fac parte din categorii sociale defavorizate (minoritatea romă, persoane cu dizabilităţi). Afacerile se referă la diferite activităţi, cum ar fi: colectarea/reciclarea de ambalaje şi deşeuri, construcţii, realizarea de mobilier şi obiecte din împletituri din nuiele, cultivarea plantelor ornamentale sau casă de comenzi pentru produse agroalimentare ţărăneşti.
Ieri, a avut loc la Teatrul Naţion