Comisia Europeană lansează o strategie pentru a stimula creșterea și crearea de locuri de muncă în sectoarele culturale și creative reprezintă deja până la 4,5% din produsul brut al Uniunii Europene și până la 8,5 milioane de locuri de muncă în UE. Între anii 2014 - 2020, UE va aloca 1,8 miliarde de euro pentru stimularea joburilor creative.
Aceste sectoare, care includ societăți și alte organizații active în domeniile arhitectură, artizanat, patrimoniu cultural, design, festivaluri, filme și televiziune, muzică, arte interpretative și vizuale, arhive și biblioteci, edituri și radio, reprezintă deja până la 4,5% din produsul brut al Uniunii Europene și până la 8,5 milioane de locuri de muncă în UE.
aceste domenii se confruntă, de asemenea, cu provocări majore ca urmare a digitalizării și globalizării, precum și ca urmare a unei fragmentări accentuate a piețelor de produse culturale și lingvistice. Accesul la finanțare rămâne o dificultate majoră.
Noua strategie a Comisiei urmărește să sporească competitivitatea și potențialul de export al acestor sectoare, precum și să maximizeze beneficiile acestora pentru alte domenii precum inovarea, TIC și reabilitarea urbană. Comisia îndeamnă la o serie de acțiuni de promovare a condițiilor adecvate pentru înflorirea sectoarelor culturale și creative. Ele se concentrează pe dezvoltarea competențelor, accesul la finanțare, promovarea de noi modele de afaceri, lărgirea audienței, accesul la piețele internaționale și îmbunătățirea legăturilor cu alte sectoare.
„Sectoarele culturale și creative din Europa nu sunt doar esențiale pentru diversitatea culturală; ele contribuie, de asemenea, în mare măsură la dezvoltarea socială și economică din statele membre și regiunile UE. La nivel local și regional, investițiile strategice în aceste sectoare au furnizat adesea rezultate impresionante, ex